Jakie informacje umieścić na stronie internetowej firmy?

komunikacja marketing

Kolorowo i interaktywnie? A może minimalistycznie i konkretnie? Jakie informacje umieścić i jak dużo powinno ich być? Na co zwracają uwagę internauci? To ważne pytania, które zadajesz sobie planując przystąpienie do pracy nad stroną internetową firmy. Przeczytaj kilka naszych propozycji dotyczących zakresu treści jakie warto umieścić na stronie www, aby lepiej na nie odpowiedzieć.

Właśnie otworzyłeś własną działalność. Przygotowałeś atrakcyjną ofertę dla swoich klientów i kilka ciekawych pomysłów na to, jak zachęcić ich do współpracy. Przed Tobą jeszcze jeden ważny krok, bez którego trudno dziś funkcjonować w biznesie – strona internetowa.


Co umieścić na stronie internetowej firmy

Planując, co umieścić na stronie internetowej firmy pamiętaj o kilku ważnych zasadach:

Po pierwsze – podstawową funkcją strony internetowej jest przekazywanie informacji dotyczących Twojej firmy. Każdy odbiorca po wejściu na Twoją stronę powinien móc szybko odpowiedzieć sobie na pytania: Czym się zajmuje Twoja firma? Jakie produkty, usługi oferuje? Dlaczego jest lepsza od konkurencji? Jakie korzyści przyniesie mu współpraca właśnie z Tobą?

Po drugie – strona internetowa musi zawierać informacje istotne dla różnego typu odbiorców i jednocześnie nie być zalana nadmiarem treści. Skup się zatem na najważniejszych rzeczach i właściwych proporcjach:

  • Umieść w widocznym miejscu  (najlepiej w lewym górnym rogu) logo i nazwę firmy.
  • Pod logo umieść krótką informację o tym, czym firma się zajmuje. Wystarczy jedno, konkretne zdanie, po którym czytający nie będzie miał wątpliwości gdzie trafił.
  • Zaznacz wyraźnie, że jest to główna strona serwisu, tak aby internauta wiedział, w której jego części się znajduje.
  • Zadbaj o proste i czytelne menu, widoczne od razu po wejściu na stronę. Poruszanie się po serwisie powinno być tak proste jak to tylko możliwe.

Wyróżnij najważniejsze treści na stronie. Pamiętaj o zakładce: „kontakt”, w której znajdą się informacje umożliwiające odbiorcy skontaktowanie się z firmą.


Umieść na stronie głównej konkretne informacje dotyczące tego, czym zajmuje się firma, tak aby zbudować wiarygodność po stronie czytelnika. Dbaj o to , aby były spójne. Nie umieszczaj na stronie www treści adresowanych do pracowników firmy, a jedynie do jej potencjalnych kontrahentów.

Pamiętaj o zasadzie: dużo informacji, mało słów. Nie używaj niejasnych marketingowych zwrotów, dostosuj język opisu do potencjalnej grupy docelowej.

Dbaj o stronę wizualną. Stosuj krótkie akapity tekstu. Długa treść zawsze zniechęca, przez co czytelnik może nie dotrzeć do ważnych informacji. Treść każdej z podstron powinna być na tle krótka, aby nie trzeba było przesuwać jej w dół. Używaj prostej, czytelnej czcionki. Bądź konsekwentny w wybranym stylu tworzenia tekstów (np. używanie wielkich liter, cudzysłowów itp.).

I na koniec pamiętaj: strona internetowa to ważny element budowania wizerunku Twojej firmy. Często to właśnie na jej podstawie klient będzie podejmował decyzję o współpracy. Dbaj o to  by umieszczane na niej treści były aktualne i prawdziwe!


Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu

71-210 Szczecin, ul. Żołnierska 53

Tel. 91 814 94 75-6
Tel. 91 814 94 17
E-mail: witrynapracy@zpsb.pl

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia