Wirtualny Doradca
poznaj odpowiedzi na najczęstsze problemy z pracownikami

Szybkie wyszukiwanie
Kliknij na słowa, które Cię interesują
  • klienci
  • komunikacja
  • kultura
  • marketing
  • motywacja
  • pracownicy
  • prawo
  • strategia
  • zarządzanie

Jak przygotować analizę potrzeb szkoleniowych?

Jesteś specjalistą Działu HR. W Twojej firmie szykuje się duży projekt szkoleniowy dla pracowników. Masz zająć się jego monitorowaniem. Chcesz, aby wszystko poszło, jak najlepiej. Warunkiem sukcesu jest trafne określenie potrzeb szkoleniowych.

komunikacja pracownicy strategia zarządzanie

Czym się kierować przy awansowaniu pracowników?

Jesteś pracodawcą i masz wrażenie, że efektywność niektórych pracowników znacząco odbiega od Twoich oczekiwań? To dość powszechny problem natury motywacyjnej.

motywacja pracownicy zarządzanie

Jak rozpoznać wypalenie zawodowe?

Pracujesz z dużym zaangażowaniem, praca stanowi bardzo ważny obszar Twojego życia. Stawiasz sobie wysokie wymagania, jesteś perfekcjonistą. Bycie docenianym przez innych jest dla Ciebie ważne. W dodatku praca, którą wykonujesz jest skomplikowana i wiąże się z dużą odpowiedzialnością lub wręcz przeciwnie, jest nudna i powtarzalna, a Ty nie do końca wiesz czego oczekują od ciebie przełożeni. Czujesz, że w firmie nie ma jasnych zasad, pracownicy traktowani są niesprawiedliwie, a w dodatku Twoje osobiste wartości bardzo różnią się od tych, którymi kieruje się organizacja. To wszystko sprawia, że jesteś szczególnie narażony na wypalenie zawodowe. 

motywacja pracownicy

Jak ustalać ceny dla nowych produktów?

Cena to jeden z pierwszych czynników jakie bierze pod uwagę klient decydując o zakupie. Warto zatem dobrze się zastanowić nad tym jaka powinna być. Oto kilka czynników, które warto abyś wziął pod uwagę ustalając cenę dla nowych produktów wprowadzanych przez firmę.

klienci strategia

Jak wdrożyć nowego pracownika do pracy?

Właśnie zakończyłeś proces rekrutacji nowych pracowników. Włożyłeś dużo pracy w znalezienie najlepszych kandydatów. Zredagowałeś ogłoszenia o pracę, przeanalizowałeś setki nadesłanych dokumentów, odbyłeś kilkanaście rozmów kwalifikacyjnych. Jesteś zadowolony z rezultatów. Nowozatrudnieni zapowiadają się na dobrych pracowników. Uwaga! To nie koniec! Aby w pełni cieszyć się skuteczną rekrutacją musisz jeszcze zadbać o wdrożenie ich do pracy.

komunikacja pracownicy zarządzanie

Jak komunikować o zmianie?

Zmiana zawsze wywołuje w zespole dużo emocji. I choćby wprowadzała wiele udogodnień w pracy zawsze na początku wywołuje obawę i niepokój. Wiąże się bowiem z dezorganizacją dotychczasowego dobrze znanego porządku. Dlatego właśnie jeśli planujesz wprowadzenie zmiany w swoim zespole, skup się przede wszystkim na zadbaniu o poczucie bezpieczeństwa pracowników. 

komunikacja pracownicy

Jak przekazywać informację zwrotną?

Udzielenie informacji zwrotnej oznacza wypowiedź, w której ujawnia się swoje spostrzeżenia na temat zachowania lub wypowiedzi drugiej osoby. Aby Informacja taka była skuteczna nie może opierać się na pośrednich wskazówkach, które łatwo błędnie zinterpretować, ani ocenach wzbudzających potrzebę obrony. Warto zatem dobrze przygotować się do jej udzielenia.

komunikacja pracownicy

Co brać pod uwagę ustalając wysokość wynagrodzenia?

Utworzyłeś właśnie nowe stanowisko pracy w Twojej firmie? Niebawem planujesz przystąpić do procesu rekrutacji pracowników? Zanim to zrobisz określ wysokość wynagrodzenia przysługującego osobie zatrudnionej na tym stanowisku.

pracownicy prawo zarządzanie

Jak pytać o potrzeby klienta?

Jeśli chcesz się  dowiedzieć co zaproponować klientowi, aby zaspokoić jego potrzeby warto abyś najpierw precyzyjnie je zbadał. Podstawową umiejętnością jest zadawanie pytań.

klienci komunikacja marketing strategia

Jak się zachować z wizytą u kontrahenta?

Odwiedzanie kontrahenta w jego siedzibie rządzi się pewnymi zasadami. Warto, abyś ich przestrzegał i uchronił się przed popełnieniem faux pas.

kultura marketing strategia

Jak ustalać dress code pracowników?

Zastanawiasz się nad wprowadzeniem zasad związanych ze sposobem ubierania się Twoich pracowników? Oto kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę ustalając dress code w firmie.

kultura pracownicy

Jakie informacje umieścić na stronie internetowej firmy?

Właśnie otworzyłeś własną działalność. Przygotowałeś atrakcyjną ofertę dla swoich klientów i kilka ciekawych pomysłów na to, jak zachęcić ich do współpracy. Przed Tobą jeszcze jeden ważny krok, bez którego trudno dziś funkcjonować w biznesie – strona internetowa.

komunikacja marketing

Jak przeprowadzić rozmowę dyscyplinującą?

Problem pracownika, który jest nieefektywny tak naprawdę dotyczy całego zespołu. Szczególnie jeśli konsekwencje ...

komunikacja kultura pracownicy

Jak delegować zadania?

Możesz mówić swoim pracownikom krok po kroku co mają robić, albo poinformować jakich efektów i rezultatów oczekujesz i przekazać wszelkie niezbędne uprawnienia do podejmowania odpowiednich decyzji. To właśnie podstawowa różnica pomiędzy wyznaczaniem zadań a delegowaniem. Od czego zatem zacząć?

komunikacja pracownicy

Jak motywować pracowników?

Nie znajdziesz jednego uniwersalnego stylu zarządzania, który będzie skuteczny w każdej sytuacji. Jeśli jednak chcesz efektywnie kierować pracownikami i utrzymywać ich motywację na możliwie wysokim poziomie to dostosuj sposób zarządzania do:

motywacja pracownicy



Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu

71-210 Szczecin, ul. Żołnierska 53

Tel. 91 814 94 75-6
Tel. 91 814 94 17
E-mail: witrynapracy@zpsb.pl

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia